#11 – ETEN – 16 keer nostalgisch snoep!

Standaard

Net zoals je stiekem nog eens graag kijkt naar een aflevering van Samson & Gert, heb je sowieso ook soms nog eens de neiging om aan de kassa kauwgom van Bubblicious te kopen. Want hoe zalig lekker zijn die wel niet? Maak je klaar voor de ultieme nostalgie: voor deze 16 soorten snoep heb je niet alleen vaak moeten zagen om ze te krijgen, je vond jezelf bovendien ongetwijfeld heel stoer als je deze meenam naar de speelplaats!

1. Big Baby Pop

big baby pop

Dit is meteen al een voorbeeld van het soort snoep dat ik stiekem wel nog eens zou willen kopen… maar hoe raar zou de kassierster kijken als ze dit in mijn winkelkar zou zien liggen? 😉 Nuja, vroeger trok ik me er alleszins niet veel van aan, want deze had ik wekelijks in huis. Dat fopspeenvormige lekstokding zei me niet zo veel, maar dat zure spul waarin je die kon doppen was gewoon onmenselijk lekker, njammie! Zo’n Big Baby Pop bleef dus ook nooit lang staan…

2. Crazy Dips – ‘knettersnoep’

crazydips

Eentje die ook zeker tot mijn favorieten behoort, is het knettersnoep. Je weet wel, je kreeg ook een soort van lekstok die je dan kon dippen in iets en als je de lekstok in je mond stak, begon het allemaal te knetteren op je tong. Zoooooo cool!

3. Dummies

dummy's

Ik at ze helemaal niet zo vaak, dus ik verschoot ervan dat ik ze me nog herinnerde. Wel weet ik nog dat ik ze zeer lekker vond en dat als ik er eentje op at… ze allemaal op moesten natuurlijk!

4. Hamburger

hamburger1

Zoals de meesten die mij goed kennen wel weten, eet ik niet zo graag hamburgers. Hamburgers als in Big Macs en Bicky’s wel te verstaan, want deze hamburgertjes van de Lidl vond ik dan weer geniaal lekker. Het was ook vooral cool om na het avondeten tegen mijn mama te zeggen: “En nu ga ik nog een hamburger eten sie!” Ha-ha, wat was ik stoer…

Oja, voor de kenners, ze hadden ook hotdogs, remember?! 😉

5. Hubba Bubba kauwgom

hubba hubba kauwgom

En nu een voorbeeld van iets wat ik wel nog durf in huis te halen: de Hubba Bubba kauwgom die wel meeeeeters lang leek, maar eigenlijk stiekem ook zeer rap op was, of lag dat aan mij?

6. ‘Likschelpen’

schelpen

Ook deze likschelpen zullen jullie vast en zeker herkennen: zelfs mijn mama had deze al in haar kindertijd. Extreem lekker vond ik dat denk ik niet, maar het was natuurlijk wel een leuke uitdaging om zo snel mogelijk de ‘inhoud’ van de schelp uit de schelp te krijgen…

7. Ufo’s – ‘hosties’

snoep ufo's hosties

En dan nu 1 van mijn all time favorieten: ik heb ze altijd al hosties genoemd, maar online ontdekte ik dat men ze blijkbaar ufo’s noemt. Anyway, ik vind dat nog altijd 1 van de lekkerste snoepjes ever.

Btw: de échte hosties van in de kerk vind ik ook lekker hoor. 🙂

8. Snoepketting

snoepketting

Tja, moet ik hier nog uitleg bij geven? Het meisje die eerlijk kan zeggen dat ze dit nooit rond haar nek of pols heeft gedragen, krijgt er eentje gratis denk ik, want echt ie-de-reen liep hier toch mee rond? Ook al voelde je dat het rekkertje van de ketting na een tijdje echt wel niet meer zo droog was (bah :p), het moest en zou aan je pols blijven hangen, want dat was toch veel cooler om de snoepjes er zo van af te bijten? 😉

9. Snoeppapier

snoeppapier

Spectaculair lekker? Nee, maar wel enorm verslavend volgens mij, dit snoeppapier! En ook wel een beetje heel cool, want “KIJK, IK EET PAPIER!!”

10. Super Sour bubble gum pops 

supersour bubblegum

Ik geef het toe, wie nu in mijn keukenkasten komt kijken, zal ze zien liggen blinken: deze o zo lekkere lekstokken mét kauwgom én die je tong doen verkleuren. En terecht, ik blijf het een fantastische uitvinding vinden. Alhoewel het iets minder handig is om met een blauwe of paarse tong naar een sollicitatiegesprek te gaan bijvoorbeeld, haha. 🙂

11. Toverballen

toverbal

Hoera, hoera, hoera. Even leek het erop dat ik ze zou vergeten, maar gelukkig kwam ik ze nog tegen op het internet: de befaamde toverballen! Omdat het telkens toch heel spannend was welk kleur er nu zou komen!

12. PEZ snoep 

winniethepooh

Van dit voorbeeldje wist ik echt totaal niet de naam, maar dat was uiteindelijk ook niet zo belangrijk, want waar het hier vooral om draaide, was de coole verpakking! Je had ze in alle vormen en kleuren, deze hoge torentjes waarin je dan de kleine snoepjes kon steken. Ongetwijfeld zalige nostalgie voor velen! 😉

13. Jawbreakers

jawbreaker

Eentje die je ook zeker moet kennen, zijn deze jawbreakers. Je tong lag er namelijk altijd van open en je stond voor de rest van de dag in vuur en vlam!

14. Snoeplippenstift

snoeplipsticks

Zelf heb ik dit niet zo vaak ‘gegeten’, maar toch vond ik deze zeker een plaatsje waard in mijn blogbericht! Nu ik er zo over zit na te denken, hoe at je dit in godsnaam op in feite? Ze noemen het ‘snoeplippenstift’, maar met dit over je lippen te wrijven, zal het toch niet rap opgeraken denk ik…

15. Chocolade sigaretten

chocolade sigaretten

Haha, nog een voorbeeldje van zo’n stoer snoep, de chocolade sigaretten. Want hoe cool was dat toen niet, als 10-jarige doen alsof je rookte? Toch wel blij dat ik uiteindelijk niet ben overgestapt naar de echte sigaretten! 🙂

16. Snoepfopspeentjes 

fopspeentjes

En last but not least vond ik ook nog deze terug, hoewel ze al ver in mijn herinneringen zaten. Op foto vind ik het er eigenlijk maar marginaal uit zien, maar bon, alle kinderen vonden het blijkbaar wel cool en lekker!

Mmmmm, ik hoop dat jullie net zoveel lekkere herinneringen hebben opgehaald als ik! Wie zich nog een ander soort snoep herinnert, reageer gerust en dan voeg ik deze toe aan mijn lijstje. Geniet nog van jullie weekend!

Geef een reactie

