#10 – Special – Mijn eerste stapjes richting #ehsaldmc

Standaard

Nog heel vaak bots ik in een gesprek op het feit dat ik nog een jaartje kleuteronderwijs heb gestudeerd. Probeer dan maar eens uit te leggen waarom je van die richting naar iets zoals ‘communicatiemanagement’ en later ‘digitale marketing en communicatie’ bent overgestapt…

Maar eigenlijk is het simpel: al van zodra ik hier thuis internet had, was ik constant bezig met het aanmaken van ‘websites’, profielen en deed ik niets liever dan hiervoor teksten schrijven, afbeeldingen zoeken, de lay-out aanpassen, … enzovoort. Verder deed ik nog heel wat andere gekke dingen…

Daarom vond ik dat het wel eens tijd was voor een artikel rond mijn eerste stapjes richting #ehsaldmc, ofwel het postgraduaat digitale marketing & communicatie!

1. Websites/profielen maken op…

MSN groups Msn groups 2 MSN Groups was een plaats waar je dus groepen kon aanmaken, wat waarschijnlijk voornamelijk diende om met anderen te praten over gezamenlijke interesses, maar ik zag het vooral als een tool waarmee ik ‘websites’ kon maken. Websites met liefst zo veel mogelijk pagina’s: ik kon me er dan ook uren mee bezighouden. 1 website was ook nooit genoeg voor mij, ik moest er meerdere tegelijk hebben. Eenmaal ik eens iets ‘ontdekte’, was ik veel te enthousiast en maakte ik zo wat voor alles waar ik fan van was, een ‘website’.Zo had ik eentje die ‘Ramautje’ noemde, waarop er bijvoorbeeld tests of horoscopen en dergelijke stonden. Daarnaast deelde ik ook een ‘fanwebsite’ met een vriendin. Voor de nieuwsgierigen: dat was voor Nailpin, haha.

Kindertent  Kindertent.nl

Enkele jaren later ontdekte ik kindertent.nl, een Nederlandse website waar je gratis een profiel/website kon aanmaken. Net zoals MSN Groups bestaat dit helaas niet meer, maar kon ik er nog net enkele foto’s van terugvinden. Op de homepagina kon je onder andere ook een forum terugvinden, maar dat was iets wat ik minder interessant vond. Ook op kindertent.nl heb ik meerdere profielen gehad, ik vond het gewoon zalig om zo’n profiel aan te maken, de lay-out uit te kiezen en de pagina te vullen met allerlei leuke dingen. Man man man, hoeveel tijd had ik toen niet over?

Kindertent.nl 2

Windows Live SpacesWindows live spaceNog een paar jaar later, toen we volop in het MSN-tijdperk zaten, ontdekte ik samen met een vriendin Windows Live Spaces. Iedereen met een hotmailadres had geloof ik sowieso zo’n pagina. Alleen kozen sommige mensen ervoor om er iets van te maken en anderen lieten het zo. Natuurlijk was dit voor mij weer de zoveelste manier om mijn ‘creativiteit’ te uiten. Ik paste mijn profiel dagelijks aan: een nieuwe lay-out, een andere videoclip, … Ik deed niets liever! En uiteindelijk komt me dat allemaal nog van pas in al mijn projecten: zo moest ik onlangs voor website management onder andere wireframes maken voor een fictieve website.

2. Reisbureautje spelen

Vroeger speelde ik samen met mijn vriendinnen heel vaak buiten. Iets wat we super graag deden, was reisbureau spelen. Ik herinner me het nog heel goed: als ik de telefoon opnoem hoorde je precies een cassette aflopen: “Goeiemiddag, met Shari Ramaut van reisbureau Vermeersch, wat kan ik voor u doen?” Haha, heel cliché natuurlijk, maar momenteel werk ik wel een geïntegreerd online/offline marketingplan uit voor een reisbureau! #beatthat #Iwaspreparing

Ons reisbureau was bovendien echt wel professioneel, want – dik tegen de goesting van mijn vader – maakte ik telkens een factuur op de computer en printte ik die dan uit. 😉

3. Kampen bouwen

Één van mijn favoriete bezigheden als kind was absoluut kampen bouwen. Het liefst van al deden we dat natuurlijk in een bos ofzo, maar ook in mijn eigen tuin had ik graag een kamp.

Gedurende een bepaalde periode was dat altijd hetzelfde kamp, gebouwd met hetzelfde materiaal. Het allerbelangrijkste deel uit dat kamp was sowieso de parasol die wij toen thuis hadden en laat mijn social media project voor #ehsaldmc nu wel toevallig voor Symo Parasols zijn, een parasolbedrijf!

Als je een beetje verder denkt, zie je ook een gelijkenis tussen het bouwen van kampen en het bouwbedrijf waar ik momenteel een mobile marketing strategie voor uitwerk!

4. Als eerste een profiel op sociale netwerken

Diegene die mij persoonlijk kennen of mijn blog héél goed lezen, weten dat ik momenteel ook community manager ben bij newsmonkey. Dat houdt in dat ik vooral heeeeeel vaak bezig ben met social media. En ook dat zat er al van kinds af aan in: ik was altijd de eerste die een profiel had ergens. Iedereen kent Netlog, maar daarvoor had ik ook al verschillende profielen gehad op Redbox, de naam die Netlog eerst had. Ook nu moet ik voor mijn job altijd op de hoogte zijn van de nieuwste sociale netwerken: ik was er dan ook meteen bij om bijvoorbeeld Ello uit te proberen. En te ontdekken dat het niets zal worden daarmee…

5. Vriendenboeken zelf invullen

Oké, ik geef het toe, de titel hierboven klinkt wel enorm zielig. Ik had wel degelijk vrienden om mijn vriendenboeken in te vullen, maar toch moest ik zelf zo nodig verschillende keren zelf mijn hobby’s en dergelijke invullen. Ik kan het niet uitleggen, maar ik vond het gewoon enorm leuk om zo’n dingen in te vullen. Dat is ook waarom ik zo graag profielen maak op sociale netwerken en dergelijke, ik vul gewoon heel graag mijn gegevens in. Haha, dit klinkt echt raar. Maar het is wel zo! En een community manager moet dit nu eenmaal heel veel doen! 😉

6. Plannen in mijn dagboek

Tot slot had ik net zoals vele anderen ook een dagboek. Alé, ’t is te zeggen, ik had verschillende dagboeken. Overal in mijn kamer vind ik schriftjes en notaboekjes terug die volgeschreven staan met mijn krabbels. Da’s nu nog niet zo bijzonder, maar ik plande ook vaak al mijn vakanties in in deze dagboeken. Zo kan ik nu bijvoorbeeld nog perfect zeggen wat ik deed op zaterdag, 30 april 2006 (Ik ging naar de kermis in Harelbeke met een vriendin. 😀 ). Tot op de dag van vandaag plan ik nog altijd zeer graag. En dat komt zeer goed van pas in de projecten waarin ik Project Manager ben!

Conclusie? Student #ehsaldmc word je niet, dat BEN je! 😉

Geef een reactie

