#8 – VAKANTIE – Gezinsuitstapjes

Standaard

Hoewel we ons dat nu nog moeilijk kunnen inbeelden (we hadden vroeger nog totaal geen zorgen!), waren we ook vroeger als kind altijd enorm blij als het vakantie was. Sommigen gingen op reis, anderen deden enkele gezinsuitstapjes. Ik ben er dan ook zeker van dat je onderstaande uitstapjes zal herkennen!

1. Pretparken en dierentuinen

bellewaerde

Het dichtste pretpark voor mij en dan ook het pretpark dat ik al het meeste heb bezocht. Aangezien dit park ook heel populair was voor schooluitstapjes, hoefde een typisch bezoek aan het pretpark in de zomer niet altijd meer voor mij. Eens je de Boomerang 10 keer na elkaar bent opgegaan, valt er eigenlijk niet zo veel spannends meer te beleven. Pas op, Bellewaerde blijft een zalig park, maar na er zoveel keer te zijn geweest, heb ik het wel even gehad ermee.

Boudewijnpark

Nog eentje van in de buurt, Boudewijn Seapark. Ik ben er als kind denk ik maar 1 keer geweest en enkele jaren geleden nog eens als monitrice bij de speelpleinwerking (daar hebben we het later nog over).

Dé attractie van dat park was natuurlijk de dolfijnenshow. En ik moet toegeven, het blijft toch iets magisch!

Brielmeersen

Een park waar ik als kind heel vaak ben naartoe geweest, was de Brielmeersen in Deinze. Naast wat diertjes en 1 groot speelplein, was er daar eigenlijk niet zo veel te beleven. Of toch… Er reed daar ook altijd een treintje rond. Ik weet echt niet waarom ik dat toen zo fascinerend vond – niet echt een enthousiaste pendelaar nu – maar ik wilde persé eens op dat treintje. Zonder te betalen. Zonder dat mijn ouders het zagen. Gevolg: mijn ouders zaten uuuuuren (of zo beschrijven zij het toch) te zoeken en te roepen doorheen heel het park en mijn moeder zat in paniekfase nr. 8794162. Maar eind goed al goed!

Dadipark

Een ander park dat je op deze foto misschien niet meteen zal herkennen, aangezien het er momenteel echt als een puinhoop uitziet. Helaas, het park bestaat niet meer, maar ik heb er alleszins leuke herinneringen aan overgehouden. Dadipark, gelegen in Dadizele, was niet zo ver van onze deur, dus gingen we er wel een paar keer. Ook met de KSA gingen we er eens op weekend. Geen spectaculaire attracties zoals in de grote pretparken, maar dat hadden we toen ook niet nodig! 😉

plopsaland

Toen Studio 100 alsmaar bekender werd en ik niet meer zonder Samson en Gert en Big en Betsy kon, waren mijn ouders wel verplicht om met me naar Plopsaland te gaan.

Ik herinner mij er helaas ook niet zo veel meer van (is het je al opgevallen wat voor een slecht geheugen ik heb?!), maar wel weet ik nog dat ik super lang had moeten aanschuiven voor de attractie van Kabouter Plop, de Vleermuis. Tot mijn papa’s grote vreugde…

planckendael

Als laatste park heb ik ook nog Planckendael op mijn lijstje staan. Ongetwijfeld iedereen is er wel al eens geweest. Is het niet met je gezin, dan is het op schoolreis. Een mooi park, dat is het sowieso, maar veel spannende tijden heb ik daar niet beleefd. Vroeger hadden ze die pinguïns ook nog niet…

2. Speelparken

Springkastelen

If you know this, your childhood was awesome… Want welk verjaardagsfeestje was cooler dan dat in zo’n speelpark als hierboven? 😉

Bij ons in de buurt had je de ‘Speelplaneet’ in Kuurne, waar ik – samen met mijn zuchtende ouders – veel dagen heb versleten. Alles was gewoon zo cool aan dat park. Ik wilde er nooit weg, dat weet ik nog. Zelfs de ‘sjieklettenbakken’ waren fascinerend!

Aangezien je daar moeilijk je kinderen zomaar kon droppen, moest mijn moeder daar dan ook een hele dag op een stoeltje aan een tafeltje zitten. Gelukkig had ze nog de Dag Allemaal en de TV Familie die haar gezelschap hielden. Ocharm.

3. Samson en Gert Kerstshow

samson en gert kerstshow

Wellicht dé klassieker in onze jeugd: de Samson en Gert Kerstshow! Ik zie het zo weer voor mij: “Aan allen die gekomen zijn… PROFICIAT! Aan allen die niet gekomen zijn… OOK PROFICIAT!” Ook al zeiden de Burgemeester, Octaaf, Alberto en co altijd dezelfde dingen, het bleef ons boeien. Je moet het maar kunnen! 😉 Geniale tijden!

+ Stiekem willen we allemaal wel nog eens terug, niet? 😉

4. Speelpleinwerking

speelpleinwerking

Als je de pech had dat je ouders vaak moesten werken tijdens de vakanties (wat toch eigenlijk doodnormaal is aangezien zij geen 8 weken vakantie hebben?!), dan werd je vaak naar de speelpleinwerking gestuurd. Soms ging je graag, soms niet. Zo was het gewoon. Maar, we hebben er allemaal zo veel leuke tijden beleefd, toch?! 🙂

Heb jij nog leuke verhalen te vertellen bij 1 van deze uitstapjes of heb je nog andere ideeën die dit lijstje perfect zouden aanvullen? Laat het me gerust weten via een reactie hier of op de Facebookpagina!

Een gedachte over “#8 – VAKANTIE – Gezinsuitstapjes

Geef een reactie

