#3 – Special: RIP Luc De Vos

Standaard

Gisterenavond bereikte het vreselijke nieuws het hele land: Luc De Vos, de zanger van Gorki, is niet meer. Alleen al het liedje ‘Mia’ is een legende en een kleine ode aan deze grote artiest mocht op deze blog rond nostalgie dan ook niet missen.

Ik zag het al in verschillende tweets staan en ook voor mij was ‘Mia’ één van de eerste liedjes die ik echt helemaal vanbuiten kende. Bij ieder kampvuur passeerde het liedje wel de revue!

Vroeger als kind stond ik niet echt stil bij de tekst van ‘Mia’. Ik zou er toen waarschijnlijk ook niet zo veel van begrepen hebben… Maar wow, hoe mooi schetst hij hier het troosteloze leven van iemand die nog op zoek is naar zijn plekje in de wereld. Toen ik vanmorgen het liedje nog eens hoorde op de radio, kreeg ik echt een krop in de keel…

Met 11 albums heeft Gorki heeft natuurlijk nog een hele lijst met nummers, maar het zijn natuurlijk de grote hits ‘Mia’, ‘Lieve Kleine Piranha’ en ‘Anja’ die mij het meeste zijn bijgebleven en zullen bijblijven.

Luc, bedankt voor de mooie momenten aan het kampvuur, voor de mooie muziek. Bedankt voor de nostalgie.

Het ga je goed.

Een gedachte over “#3 – Special: RIP Luc De Vos

Geef een reactie

