#2 – Gezelschapsspelletjes – Van Twister tot Bop It!

Standaard

Als ik terugdenk aan mijn kindertijd, dan denk ik ook redelijk snel aan gezelschapsspelletjes. Vooral de spelletjes van MB – “We spelen een spel vanavond!” – waren toen heel populair. Ook al heb ik zelf geen broers of zussen, toch heb ik thuis een redelijk grote collectie! En aan deze spelletjes hangen uiteraard heel wat herinneringen vast…

Twister

Twister

Je kon er niet aan ontkomen: op elk verjaardagsfeestje kwam er wel een partijtje Twister aan te pas, inclusief hilarische lachbuien. Laat ons eerlijk zijn: iedereen speelde wel eens graag vals hier, want soms was het gewoon onmogelijk om je in een bepaalde positie te wringen.

Dokter Bibber

Dokter Bibber

*tuuuuut* – AAARGH! Jup, van dit spelletje werd ik echt zot. Zelf heb ik het niet in mijn collectie, maar ik heb het vaak gespeeld bij vriendinnetjes van me. Ongeduldig als ik ben, was ik hier echt slecht in. Bovendien was ik (en ben ik nog steeds) een slechte verliezer, dus vond ik dit spelletje eigenlijk echt niet leuk, maar aangezien het zo populair is, verdient het toch zeker een plaatsje in deze lijst!

Droomtelefoon

Droomtelefoon

PLEASE zeg mij dat je dit spel ook kent, want hahaha, wat was dit zaaaa-lig. Alleen al het feit dat het spel een sprekende telefoon bevatte, vond ik op dat moment zó cool. Je kon 3 verschillende spelletjes spelen, maar ik herinner mij vooral dat je bij dat ene spel moest te weten te komen wie je date was en dit door te bellen naar verschillende jongens die je dan tips gaven. Voor diegene die het spel dus niet kennen: that’s right, het spel bevatte kaartjes met jongens op met daaronder hun telefoonnummer.

Soms gaven die jongens dus een tip (dat m’n date bijvoorbeeld soms een petje draagt), maar soms zeiden ze ook gewoon: “Hallo. Tuurlijk weet ik wie het is maar ik heb beloofd dat ik m’n mond zou houden!” SERIEUS?!

Droomtelefoon 2 x

Grappig was ook dat alle jongens ingedeeld waren in categorieën: je had de basketters, de beachboys, de tennissers, de stadjongens (ja, echt!), de skaters en de kermisjongens (ook echt!). Man man man, zalig hé?

Wie is het?

Wie is het

Nog eentje dat iedereen kent en waar al veel verschillende versies van zijn verschenen: Wie is het? Nu vraag ik mij eigenlijk al jarenlang af wie ooit heeft beslist om minder vrouwen in het spel te steken dan mannen. Alé, als je een kaartje van een vrouw hebt getrokken, heb je meteen al veel minder kans om te winnen. Saaaaaaaaai hoor.

Maar wat was dat een COOL gevoel als je bij een bepaalde vraag plots enorm veel kaartjes naar beneden kon doen! Stiekem kroonde ik mezelf dan al tot winnaar, maar dat was meestal niet terecht, helaas…

Goed nieuws trouwens voor diegenen die dit spel écht niet kunnen missen: er bestaat ook een app van: ‘Wie ben ik’ in de Apple Store. Voor de Android-gebruikers onder ons is er ook een alternatief: ‘Raad het personage’.

Visspelletje

Vissenspel

 

Deze kent misschien niet iedereen, maar ik vond dit spel zó fascinerend. Waarom kan ik precies ook niet zeggen, maar dat zal wel dezelfde reden hebben als waarom iedereen eendjes wou vissen op de kermis. Met mijn winnaarsmentaliteit ging ik er dan ook altijd voor de volle 100% voor bij dit spel: ik moest en zou de meeste vissen hebben! Ik kan het mij nog altijd goed herinneren: dat moment waarop de vis ‘beet’! Woehoew!

Krokodil met kiespijn

Krokodil met kiespijn

Iedereen kent het, iedereen speelde het, maar iedereen was ook meteen beu. Of ik toch alleszins. Op den duur steekt dat een beetje tegen hoor, op tanden duwen… En waarom viel zijn bek altijd toe als IK aan beurt was? Een complot noem ik het, een COMPLOT!

Bop It!

Bop It

En last but ZEKER not least: de enige echte Bop It! Ikzelf heb deze hierboven in bezit, maar als je écht helemaal mee was, had je natuurlijk deze hieronder: de Bop It Extreme.

Bop It Extreme

Dit is weer een perfect voorbeeld van een spelletje waar je GEK van werd, maar toch bleef spelen. Zelfs nu ik dit blogbericht aan het typen ben, krijg ik weer immens veel zin om die Bop It uit te halen!

En waarom niet? Waarom halen we allemaal weer eens niet die Bop It of het sportieve Twister uit de kast? Plezier verzekerd! 😉

4 gedachtes over “#2 – Gezelschapsspelletjes – Van Twister tot Bop It!

    • Bedankt Eva! Dat is uiteindelijk ook de bedoeling van deze blog: mensen weer doen hunkeren naar die leuke tijden! 😉 en een blogbericht over liedjes zat er sowieso al aan te komen! Als je al enkele liedjes weet die ik zeker niet mag vergeten, zeg maar gerust! Laat die tips maar komen!

      Like

Geef een reactie

